Perniagaan Haram Orang Indonesia Mengancam Kita




Khidmat urus demonstrasi untung besar

JAKARTA: Perkhidmatan penyediaan peserta demonstrasi yang ditawarkan di kota raya besar ini muncul sebagai perniagaan luar biasa serta memberi peluang kepada penganggur meraih pendapatan dan pada masa sama menimba ilmu bagaimana berdemonstrasi secara tertib.

Pihak yang memerlukan peserta demonstrasi boleh membuat pesanan untuk pakej lengkap iaitu penunjuk perasaan terlatih, pengangkutan, pemidato, peralatan sistem bunyi, sepanduk dan kenyataan demonstrasi.
Pakej yang ditawarkan sebuah organisasi bagi membekalkan peserta demonstrasi terlatih di sini dikira berdasarkan bayaran untuk sebuah bas kecil yang boleh memuatkan 30 hingga 35 peserta, iaitu antara Rp1.5 juta hingga Rp2 juta. (RM1 bersamaan dengan Rp2877.5951)
Untuk setiap aksi, seorang peserta boleh mendapat bayaran antara Rp30,000 hingga Rp40,000 dan sebungkus nasi campur.

Seorang pengelola perkhidmatan ini yang dikenali sebagai Aji Kusuma berkata, pakej yang ditawarkannya terdiri daripada peserta terlatih, namun ada pihak lain turut menawarkan peserta demonstrasi berbayar yang tidak terlatih, selain golongan mahasiswa.

"Anggota demo ini pemuda perkotaan, biasanya mereka yang menganggur kita ajak, buat latihan supaya bila demo, mereka faham isi demo itu.

"Biasanya kalau kita mahu melakukan aksi A, beberapa hari sebelum hari A, kita sudah melakukan diskusi. Bahawa kita ke A untuk ini dan ini, kita untuk itu dan itu, jadi, kalau di lapangan ditanya orang, mereka faham semua," katanya.
Beliau berkata, biasanya, bahan taklimat untuk demonstrasi diperoleh daripada pihak yang membuat pesanan.

sumber:-

Ulasan:-
Seperti yang kita semua jangkakan. Kempen Anti-Malaysia @ Ganyang Malaysia yang dijalankan oleh penduduk Indonesia rupanya diupah. Siapa agaknya yang mengupah mereka ???
tentulah orang yang dapat keuntungan dari permusuhan melayu Malaysia dan Indonesia..
Mari kita lihat siapakah yang beruntung dalam situasi ini...
1. Parti Politik Pembangkang dari Malaysia..
>>>> Dalam situasi ini, mereka boleh muncul sebagai HERO, kononnya masyarakat antarabangsa menyokong mereka.

2. Kaum Cina.
>> Semakin akrab orang Melayu di Malaysia dan Indonesia , maka semakin tinggi ancaman bagi mereka. Terutamanya Kaum cina di Singapura. Singapura sentiasa merasakan mereka terancam kerana dikelilingi oleh bangsa Melayu dan Islam dari Malaysia dan Singapura.

>> Ketegangan hubungan kaum cina dan Melayu berlaku di Indonesia dan Malaysia. Adakah ini strategi balas dendam secara senyap?? jika di Malaysia, kita begitu sinonim dengan Tragedi 13 Mei, tapi di Indonesia.... lihat larutan peristiwa di bawah ....

1. PEMBANTAIAN TIONGHOA PERISTIWA BATAVIA 1740

2. PEMBANTAIAN TIONGHOA MASA PERANG JAWA 1825-1930

3. PEMBUNUHAN MASSAL ETNIS TIONGHOA DI JAWA 1946-1948

4. PERISTIWA KERUSUHAN RASIALIS 10 MEI 1963

5. PERISTIWA RASIALIS 5 AGUSTUS 1973

6. PERISTIWA RASIALIS MALARI 1974

7. KERUSUHAN MEI 1998

Dengan gelaran satu bangsa ... iaitu bangsa Indonesia, Orang cina dapat menyembunyikan hasrat sebenar mereka. Memainkan sentimen kebangsaan, Kononnya terlalu setia kepada negara, Tetapi merekalah yang menaja keganasan ini.
Kaum Cina di Indonesia kebanyakannya adalah kaya raya, Mereka memegang majoriti kuasa ekonomi. Manakala orang Melayu adalah golongan yang miskin, susah dan tiada pekerjaan. Oleh itu hanya diupah dengan sebungkus nasi pun mereka sanggup.


Perniagaan Khidmat Urus Demonstrasi ini tidak sepatutnya wujud. Adakah Kerajaan Indonesia juga telah "dibayar" supaya tidak mengambil tindakan terhadap perniagaan ini.
Cuba bayangkan... ada perniagaan yang menyediakan PEROMPAK,PEMBUNUH,PEROGOL dan apa saja yang jahat. Jika kita inginkan perkhidmatan mereka, bayar saja... tak mahal... seketul nasi bungkus dah cukup..
Samalah juga dengan bisnes yang dijalankan untuk urus demonstrasi ini..

Lemah sungguh kerajaan Indonesia , Rendah sungguh maruah orang indonesia... Hanya sebungkus nasi... mereka sanggup melempar najis kepada saudara islam mereka...



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Facebook Kami