Bila Melayu Buat Kenyataan...Semua Melenting

Pengetua hina kaum dalam ucapan disiasat

Jawatankuasa kumpul fakta sebelum ambil tindakan

PUTRAJAYA: Pengetua sebuah sekolah menengah di Kulai, Johor yang didakwa mengeluarkan kenyataan berbaur perkauman pada sambutan perayaan bulan kemerdekaan sekolah itu, 12 Ogos lalu diberikan cuti sementara sehingga jawatankuasa yang ditubuhkan Kementerian Pelajaran selesai menjalankan siasatan kejadian berkenaan.

Timbalan Perdana Menteri yang juga Menteri Pelajaran, Tan Sri Muhyiddin Yassin, (atas) berkata kementeriannya perlu mendapatkan fakta sebenar berhubung dakwaan itu kerana ketika ini reaksi yang diberikan agak emosional.Sehubungan itu, katanya, satu jawatankuasa ditubuhkan bagi menyiasat kes itu, diketuai Timbalan Ketua Setiausaha (Pengurusan) Kementerian Pelajaran, Rosli Mohamed untuk mengumpul fakta berikutan wujud pelbagai maklumat mengenai kejadian terbabit.

“Sebarang tindakan terhadap pengetua itu hanya akan ditentukan selepas laporan terperinci jawatankuasa diterima. Bagi pihak kementerian, kita perlu berlaku adil sebelum mengambil sebarang langkah susulan,” katanya kepada media selepas mempengerusikan Mesyuarat Jawatankuasa Kabinet Mengenai Pembangunan Modal Insan, di sini semalam.

Muhyiddin yang menyerahkan kepada polis untuk menyiasat laporan dibuat beberapa pihak terhadap pengetua berkenaan, berkata sebarang tindakan yang perlu diambil ke atas pengetua itu selepas ini adalah tertakluk kepada peraturan dan peruntukan undang-undang.

Sebelum ini, media melaporkan pengetua Sekolah Menengah Kebangsaan Tunku Abdul Rahman Putra itu didakwa menyampaikan ucapan berbaur perkauman dan menghina kaum India dan Cina, tetapi Ketua Pengarah Pelajaran, Tan Sri Alimuddin Mohd Dom, kelmarin dilaporkan berkata insiden itu hanyalah salah faham dan sudah diselesaikan.
Mengenai mesyuarat pembangunan modal insan, Timbalan Perdana Menteri berkata, satu Jawatankuasa Induk Pembangunan Pembelajaran Sepanjang Hayat peringkat kebangsaan ditubuhkan dalam usaha meningkatkan keupayaan modal insan negara melalui inisiatif di bawah Kementerian Pengajian Tinggi.

Inisiatif itu, katanya, akan melaksanakan pelbagai program mengikut Pelan Induk Pembangunan Pembelajaran Sepanjang Hayat (2010-2020) selaras dengan hasrat kerajaan menjadikan konsep pembelajaran itu sebagai tiang ketiga pendidikan negara yang turut memerlukan peranan aktif sektor swasta.

Beliau berkata, jawatankuasa terbabit juga bersetuju dengan penubuhan Lembaga Teknologis Malaysia bagi mengiktiraf tenaga kerja terlatih dan menerima pakai Pelan Tindakan Pembangunan Modal Insan Industri Kreatif Negara.


sumber :-
http://www.bharian.com.my/articles/Pengetuahinakaumdalamucapandisiasat/Article/


Ulasan Penulis:-

Kenapa kalau orang melayu yang kata.. semua nak cepat melenting..?? memang benar apa kaum Cina dan India itu kaum pendatang di Malaysia ni. Itu FAKTA !!
Dalam sejarah mengatakan mereka DATANG ke Tanah Melayu sebagai buruh di Lombong dan Estet.

Dan yang paling BANGSAT, kenapa bila Cina dan India keluarkan kenyataan mempersoalkan kedudukan MELAYU. Semua pemimpin jadi KECUT??? .diam. jadi BODOH.

Cuba baca apa yang Chua Soi Lek kata kat siti >>

http://www.bharian.com.my/articles/SoiLeksifatkanekuitiBumiputerahanyapandangan_bukandesakan/Article/

Kalau Pengetua Melayu tu DICUTIKAN..
Chua Soi Lek Pula patut di ISA kan..
Kerana Pengaruh Soi Lek lebih besar...
berbanding seorang pengetua yang cuma berucap dengan muridnya sahaja..
bukan dengan seluruh rakyat MALAYSIA!!!

BANGKIT LAH MELAYU...
BANGKIT LAH MELAYU...
BANGKITLAH MELAYU...

kita patut dihormati....
Kita patut MENGUASAI !!!


kalau Soi Lek kata isu ekuiti bumiputera adalah pandangan peribadi... dia Lepas..
tapi kalau pengetua ni kata .. ia juga pandangan peribadi dia.... ADAKAH DIA AKAN LEPAS JUGA...

OHHH TIDAKK...

PENYANGAK dari PAKATAN RAKYAT sedang gunakan ISU INI untuk menarik undi cina dan india..

sudah tentu pengetua melayu islam ini akan KECUNDANG.....




Pn Hjh Siti Inshah bt Mastor....KAMI MENYOKONG ANDA 100%







1 ulasan:

  1. salam, saya setuju dengan anda. memang blog puak itu sedang berhari raya dengan isu ini kerana memang begitulah peel mereka macam langau jumpa bangkai. cuba ia terkena batang hidung mereka>oooh tak bersalah "until proven guilty"dan yang nak di "bicarakan" pula mereka akan guna berbagai helah untuk "lari" dari bicara sampai pernah cuba "lari cari perlindungan di kedutaan asing", tak heranlah kerana memang begitulah riwayat mereka.

    kita ramai-ramai sokong cikgu ini dan sokong usaha majikannya membicarakan beliau. itu adat, tak perlu takut. apa-pun kita sokong cikgu ini kerana jika tidak lebih baik kita ikut langau pergi sokong ah beng yang dah tentu-tentu kita tak boleh panggil untuk menerangkan kenapa dia "pergi jatuh bangunan itu".

    BalasPadam

Facebook Kami